vrijdag 7 december 2012

7 december

158.6500 MHz een taxi voor de centrale; redelijk A7 Groningen ZO
160.1500 MHz raar rateltje; geldkofferfrequentie
154.9625 MHz tq 74.4 hoorbaar bij Hoogezand; frequentie is van een of andere 112 site uit Friesland.
170.3300 MHz 82.5 kraanaanwijzingen, redelijk A7 t.h.v. Harkstede
170.3300 MHz 107.2 kraanaanwijzingen, waarscchijnlijk WBNL

467.2300 MHz tq 100.0 industrieel gepraat, klapperend in Leek. Ik hou het op NAM UGS Norg;
164.0500 MHz sterk in Leek, Jager sloopbedrijf
160.4700 MHz chauffeurs m-m gepraat, al hoorbaar A7 Leek. Dit heb ik de afgelopen jaren vaker gehoord, herkenbaar aan een allegaartje van accenten. Vanavond weer beluisterd en het werd aannemelijk dat deze mensen bij Nedmag iets aan het laden waren. In Veendam bleek het volle sterkte en de mensen die ik hoorde praten rijden calcuimchloride en aanverwante stoffen van Nedmag naar allerlei laadplaatsen voor strooiwagens (Botlek, Watergang, Eindhoven, Kolham). Logisch dat ik ze soms opeens een tijd hoor, en vervolgens weer bijna een jaar niet.
Bij Nedmag kom je het terrein verder niet op, maar terugrijdend van Nedmag naar de rest van de wereld kwam ik nog een tankauto van Gromes Plender uit IJsselmuiden tegen; in de gesprekken van afgelopen avond hoorde werd ook af en toe iets over IJsselmuiden geroepen.
Bovendien blijkt Gromes Plender een soort 'roerend vervoer' te doen en ik kan me wel voorstellen dat een of andere zoutpap wel zo vervoerd moet worden, en daarnaast staat op de site van GP ook iets over gevakal en dat woord heb een aantal jaren geleden ook horen roepen op deze frequentie of de voorganger ervan, een van de landelijke kanalen in de 170 MHz...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten