zaterdag 14 juli 2012

FM 94.6

Aan het einde van de ochtend zat ik op de autoradio in de buurt van Oude Pekela te zoeken of er nog een piraat te horen was, en stopte de radio bij 94.6 MHz in een vreemde taal. Gelukkig werd heel snel een jingle gedraaid die eindigde met een mannenstem:"&*&(&(&%#$# Suomi Radio" [en muziek]!. Ik kreeg even het idee dat een ehterpiraat uit Pekel uit gekkigheid een internetstream aan het uitzenden was, maar het RDS display gaf inmiddels ook "YLESUOMI" aan, wat duidelijk maakte dat dit toch een rechtstreeks signaal was, kennelijk veroorzaakt door hele aparte condities. Na 500 meter, een bocht naar rechts en een flauwe bocht naar links was het ook weer helemaal afgelopen.

Voor mij is het bijzonder als WDR (ik dacht 3) te horen was op 95.1 MHz of NDR zoveel uit Hamburg op 87.6 MHz, maar zoiets als dit heb ik nog nooit gehoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten