zaterdag 28 januari 2012

464.8875 MHz tq 103.5

Zojuist een paar gesprekjes gehoord op deze frequentie, waarna de gebruiker die ik kon horen, de ander een prettig weekend wenste. Zo te horen waren dit geen mensen die een keertje een evenement hadden begeleid.

Trouwens gisteren bij het opruimen m'n eerst aangeschafte scanner (1988) in handen gehad. Deze boco 820 had 20 geheugenkanalen en kon dacht ik zoeken tussen 55-170 en 380-512 MHz.


Vanmiddag (15:00) af en toe gesprekken op 170.0700 MHz tq 71.9. Ik heb hier eerder iets op gehoord als "dragers ben'n d'r al" en ik hoor zojuist opmerkingen als "van de kerk naar het graf" en iets over bloemstukken. De gebruiker zal dus iets met begrafenissen te maken hebben.

Edit 29-1: kort hierna was er nog een berichtje te horen met op de achtergrond luidende kerkklokken. Toen ik daarna even naar buiten ging hoorde ik de klokken van de kerk hier in Blijham luiden (en dat valt op wat dat gebeurt zelden). Het ging hier dus over een begrafenis in Blijham, maar ik denk dat de frequentie gebruikt wordt door een begrafenisondernemer hier uit de omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten