maandag 31 oktober 2011

afscheidsvlucht Martinair

Niet geluisterd naar communicatie met het vliegtuig, maar even over half drie druk gepraat op
152.0625 MHz omdat een van de gebruikers (Gronings agrarisch gepraat over maishakselen) een groot vliegtuig met een straaljager erachter laag had zien vliegen.

Nu had ik de aankondiging van de vlucht ook pas in de loop van de ochtend op internet gezien waarbij ik het punt van de straaljager gemist had; ik kan me de bezorgdheid van iemand die opeens een verkeersvliegtuig vergezeld van een straaljager ziet vliegen, best voorstellen.

Verder, voor degene die op zoek is naar " scanner frequentie Ameland Westgat " : alle NAM platforms hebben marifoonkanalen 15, 16 en 17 in hun porto's staan en VHF 15 wordt hiervan bijna altijd gebruikt, ook voor contact met boten.

466.3100 MHz DCS 754 Duits gepraat, waarschijnlijk maritiem. Iemand gaat met de auto een hangsteiger halen. Er is kennelijk een relatie tussen 455.7700 MHz, 465.7700 MHz en 466.3100 MHz omdat deze frequenties in het voorjaar van 2011 met tq 250.3 werden uitgezonden sinds enige tijd (september o.i.d.) met DCS 754.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten