donderdag 20 oktober 2011

20 oktober

2 x heen en weer naar de Stad:

152.0625 MHz tq 74.4 gehoord in Groningen-ZO; vaker gehoord rond Westerbroek
154.8125 MHz ver weg gepraat, gehoord omgeving Zuidbroek
155.8375 MHz ver weg gehoord vanaf Zuidbroek, eerder gehoord O van Veendam
468.3900 MHz 's ochtends opvallend sterk op de Europaweg in Groningen; gepraat over containernummers. 
862.3625 MHz tweemaal close call, zowel op heenweg rond 15:45 als op terugweg rond 16:15 tussen Westerbroek en Kolham op de A7; datageluid.
166.1900 MHz tq 69.3 deze frequentie komt in oudere lijsten voor als van loonbedrijf Kaput in Bellingwolde. Een paar jaar geleden had ik via close calls al eens gezien dat loonbedrijf Boven uit Finsterwolde deze frequentie (ook?) gebruikt. Een paar weken geleden viel me tijdens een fietstocht een boerderij met Kathrein VHF breedbandantenne op in Bellingwolde, en dat bleek de vestigingsplaats van Kaput te zijn en dit bracht me toch aan het twijfelen. Aan de vele 'Groningse agrarische' gesprekken op deze frequentie hoor je ook niet waar de gebruikers precies vandaan komen, maar vandaag was de gebruiker in de buurt aan maishakselen en gelukkig voor mij kwam een trekker stevig vast te zitten en werd daar uitgebreid over gepraat:


De shovel bleek even later van grote letters 'Boven' voorzien te zijn; deze gebruiker is voor mij bevestigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten