Weinig geluisterd:
160.3700 MHz Duits gepraat, misschien door iemand van NL afkomst. Is een Duitse frequentie speciaal voor landbouwbedrijven.
261.0000 MHz (AM) zou een frequentie zijn die door Awacs's wordt gebruikt; laatst een Cc op gehad en sindsdien loopt hij mee. Signaal van een van de partijen is in ieder geval loeisterk.
Bijna dagelijks bijgewerkte blog met vangsten op de scanner in Noordoost Nederland. Let op voor wie hier via een zoekmachine belandt: vaak wordt me in de loop van de tijd meer duidelijk over een ontvangen frequentie. Zoek daarom deze blog goed door naar meer info, of kijk in de frequentielijst.
dinsdag 31 januari 2012
maandag 30 januari 2012
456.3500 MHz
Gisteravond vrij laat een paar Duitse gesproken berichten op 456.3500 MHz, geen tq gezien. Maritiem gepraat.
zaterdag 28 januari 2012
464.8875 MHz tq 103.5
Zojuist een paar gesprekjes gehoord op deze frequentie, waarna de gebruiker die ik kon horen, de ander een prettig weekend wenste. Zo te horen waren dit geen mensen die een keertje een evenement hadden begeleid.
Trouwens gisteren bij het opruimen m'n eerst aangeschafte scanner (1988) in handen gehad. Deze boco 820 had 20 geheugenkanalen en kon dacht ik zoeken tussen 55-170 en 380-512 MHz.
Trouwens gisteren bij het opruimen m'n eerst aangeschafte scanner (1988) in handen gehad. Deze boco 820 had 20 geheugenkanalen en kon dacht ik zoeken tussen 55-170 en 380-512 MHz.
Vanmiddag (15:00) af en toe gesprekken op 170.0700 MHz tq 71.9. Ik heb hier eerder iets op gehoord als "dragers ben'n d'r al" en ik hoor zojuist opmerkingen als "van de kerk naar het graf" en iets over bloemstukken. De gebruiker zal dus iets met begrafenissen te maken hebben.
Edit 29-1: kort hierna was er nog een berichtje te horen met op de achtergrond luidende kerkklokken. Toen ik daarna even naar buiten ging hoorde ik de klokken van de kerk hier in Blijham luiden (en dat valt op wat dat gebeurt zelden). Het ging hier dus over een begrafenis in Blijham, maar ik denk dat de frequentie gebruikt wordt door een begrafenisondernemer hier uit de omgeving.
vrijdag 27 januari 2012
C2000 masten met panel antennes
Een paar jaar geleden werden een aantal C2000 masten voorzien van drie panels in dezelfde opstelling als GSM/UMTS antennes. Het is mij niet duidelijk wat de reden hiervan is. Van de week maar eens stevig ingezoomd op de mast in Groningen (IKEA)
Een stickertje van het fabrikaat zie ik niet. Wel is te zien dat elke antenne twee aansluitingen heeft. Op de onderste overzichtsfoto valt me het wat ingewikkelde vlechtwerk met de kabels op.
De mast in Tynaarlo is ook van deze opstelling voorzien.
Edit 1-2: Het antennebureau laat in de hieronderstaande reactie weten, dat deze panels gebruikt worden om special coverage locaties te dekken. In Groningen kan ik er wel een verzinnen die in de buurt van de mast gelegen is; in Tynaarlo gaat het waarschijnlijk om het gebouw van Groningen Airport Eelde, zie besluit van de gemeente.
Hier de aanklikbare link naar de nieuwsbrief van het antennebureau.
Bedankt voor de reactie!
De mast in Tynaarlo is ook van deze opstelling voorzien.
Edit 1-2: Het antennebureau laat in de hieronderstaande reactie weten, dat deze panels gebruikt worden om special coverage locaties te dekken. In Groningen kan ik er wel een verzinnen die in de buurt van de mast gelegen is; in Tynaarlo gaat het waarschijnlijk om het gebouw van Groningen Airport Eelde, zie besluit van de gemeente.
Hier de aanklikbare link naar de nieuwsbrief van het antennebureau.
Bedankt voor de reactie!
26 januari: Delfzijl en Stad
455.8900 MHz tq 141.3 chauffeurs m-m, (west-NL) gepraat over kranen. Gezien de tq zal dit mammoet zijn.
455.8700 MHz tq 131.8 sterk in de omgeving van Delfzijl
454.8875 MHz tq 162.2 sterk in de omgeving van Delfzijl, industrieel gepraat. Het lijkt erop alsof de frequenties bovenin de 454 MHz wat gestoord worden door een of ander sterk datasignaal.
455.8100 MHz tq 100.0 over een kaart die moet worden meegegeven aan de chauffeur; alles in de grijze bak moet schoon.
149.6875 MHz taxi uit Delfzijl
450.9900 MHz fluittoon waarvan ik eens moet uitzoeken of dat een lokaal ding is in de omgeving van Termunten of een probleem in de scanner
465.8900 MHz tq 97.4 is volle sterkte in Heveskes dus zou FMC of Bio MCN kunnen zijn.
170.5700 MHz tq 94.8 bouwgerelateerd gepraat, kan Ballast Nedam zijn i.v.m. bouw van de bioenergiecentrale (komt tussen Aldel en de EON vuilverbranding
439.9875 MHz RTK-DGPS geluid in de omgeving van de bioenergiecentrale
455.8100 MHz tq 141.3 Engels pratende Spanjaarden? die vragen om een pallet bij de recovery en Duitsers die geregeld hebben dat ze vrijdag al thuis zijn.
152.0625 MHz tq 85.4 hijs/takel/kraanaanwijzingen
467.3300 MHz tq 118.8 is DOW in Delfzijl
467.2900 MHz tq 131.8 de hydrauliekpomp van lijn 1 loopt, de schuif bij silo 1 staat nog dicht.
454.9000 MHz tq 218.1 over het opheffen van veiligstelling van kleppen
455.9700 MHz DCS 172 is hier en daar te ontvangen maar ik heb hem nergens supersterk ontvangen
170.0100 MHz tq 107.2 west-NL m-m gepraat, plotseling over het eenzame kerkje waardoor het makkelijk was deze mensen en hun auto's even te aanschouwen. Bleken transportbegeleiders te zijn van TBE transportbegeleiding uit Bergschenhoek, die een dieplader van Lafeber gingen begeleiden die van het terrein van de bioenergiecentrale een heimachine kwam ophalen.
160.4500 MHz packet-geluid
152.1125 MHz tq 123.0 aspecifiek Gronings gepraat, redelijk tussen Delfzijl en Nieuwolda
469.5700 MHz geen tq gezien, gesprek gehoord tussen Delfzijl en Nieuwolda en dat kwam van ver, niet de indruk gekregen dat dit uit Delfzijl kwam.
155.5125 MHz Jansen Wijhe m-m
Verder in de Stad:
455.7500 MHz zonder tq, volle sterkte t.o. UMCG
160.1700 MHz tq 71.9 mannen die een (bouw?)machine o.i.d. bedienen, hoorbaar t.o. UMCG maar ook in ZO. Gepraat als "de swivel aan de... bij elkaar trekken".
455.8700 MHz tq 131.8 sterk in de omgeving van Delfzijl
454.8875 MHz tq 162.2 sterk in de omgeving van Delfzijl, industrieel gepraat. Het lijkt erop alsof de frequenties bovenin de 454 MHz wat gestoord worden door een of ander sterk datasignaal.
455.8100 MHz tq 100.0 over een kaart die moet worden meegegeven aan de chauffeur; alles in de grijze bak moet schoon.
149.6875 MHz taxi uit Delfzijl
450.9900 MHz fluittoon waarvan ik eens moet uitzoeken of dat een lokaal ding is in de omgeving van Termunten of een probleem in de scanner
465.8900 MHz tq 97.4 is volle sterkte in Heveskes dus zou FMC of Bio MCN kunnen zijn.
170.5700 MHz tq 94.8 bouwgerelateerd gepraat, kan Ballast Nedam zijn i.v.m. bouw van de bioenergiecentrale (komt tussen Aldel en de EON vuilverbranding
439.9875 MHz RTK-DGPS geluid in de omgeving van de bioenergiecentrale
455.8100 MHz tq 141.3 Engels pratende Spanjaarden? die vragen om een pallet bij de recovery en Duitsers die geregeld hebben dat ze vrijdag al thuis zijn.
152.0625 MHz tq 85.4 hijs/takel/kraanaanwijzingen
467.3300 MHz tq 118.8 is DOW in Delfzijl
467.2900 MHz tq 131.8 de hydrauliekpomp van lijn 1 loopt, de schuif bij silo 1 staat nog dicht.
454.9000 MHz tq 218.1 over het opheffen van veiligstelling van kleppen
455.9700 MHz DCS 172 is hier en daar te ontvangen maar ik heb hem nergens supersterk ontvangen
170.0100 MHz tq 107.2 west-NL m-m gepraat, plotseling over het eenzame kerkje waardoor het makkelijk was deze mensen en hun auto's even te aanschouwen. Bleken transportbegeleiders te zijn van TBE transportbegeleiding uit Bergschenhoek, die een dieplader van Lafeber gingen begeleiden die van het terrein van de bioenergiecentrale een heimachine kwam ophalen.
160.4500 MHz packet-geluid
152.1125 MHz tq 123.0 aspecifiek Gronings gepraat, redelijk tussen Delfzijl en Nieuwolda
469.5700 MHz geen tq gezien, gesprek gehoord tussen Delfzijl en Nieuwolda en dat kwam van ver, niet de indruk gekregen dat dit uit Delfzijl kwam.
155.5125 MHz Jansen Wijhe m-m
Verder in de Stad:
455.7500 MHz zonder tq, volle sterkte t.o. UMCG
160.1700 MHz tq 71.9 mannen die een (bouw?)machine o.i.d. bedienen, hoorbaar t.o. UMCG maar ook in ZO. Gepraat als "de swivel aan de... bij elkaar trekken".
Labels:
149.6875,
152.0625 85.4,
160.1700 71.9,
170.0100 107.2,
170.5700 94.8,
439.9875,
450.9900,
454.8875 162.2,
454.9000 218.1,
455.7500,
455.8100 100.0,
455.8100 141.3,
467.2900 131.8
maandag 23 januari 2012
23 januari
469.5100 MHz zonder tq, gepraat over hoogwerker; hoorbaar bij Winschoten, sterker op A7 thv Scheemderzwaag. In de Stad niet gehoord.
467.2500 MHz met tq, flard op A7 omg. Scheemda
469.5700 MHz tq 229.1 idem
467.3300 MHz tq 118? idem
465.8900 MHz tq 97.4 idem, eerder geconstateerd dat dit uit Delfzijl komt.
159.7900 MHz chauffeurs m-m, een ervan ging met een trailer naar Maagdenburg en volgens mij is dit dan een andere gebruiker dan BCG in Groningen. Klonk wat Zuid-Drents.
160.4700 MHz kraanaanwijzingen in de Stad
160.1700 MHz tq 88.5 redelijk te horen in de Stad
170.0300 MHz tq 88.5 opmerking over visitatieruimte, is volgens mij een frequentie van het Poortje in Groningen
460.5625 MHz intercomverbinding; hoorbaar van Hoogezand tot Winschoten en het sterkst rond Zuidbroek, dus kan in Veendam zijn.
467.2500 MHz met tq, flard op A7 omg. Scheemda
469.5700 MHz tq 229.1 idem
467.3300 MHz tq 118? idem
465.8900 MHz tq 97.4 idem, eerder geconstateerd dat dit uit Delfzijl komt.
159.7900 MHz chauffeurs m-m, een ervan ging met een trailer naar Maagdenburg en volgens mij is dit dan een andere gebruiker dan BCG in Groningen. Klonk wat Zuid-Drents.
160.4700 MHz kraanaanwijzingen in de Stad
160.1700 MHz tq 88.5 redelijk te horen in de Stad
170.0300 MHz tq 88.5 opmerking over visitatieruimte, is volgens mij een frequentie van het Poortje in Groningen
460.5625 MHz intercomverbinding; hoorbaar van Hoogezand tot Winschoten en het sterkst rond Zuidbroek, dus kan in Veendam zijn.
vrijdag 20 januari 2012
vermogen Ermes
Het lijkt wel alsof het vermogen van Ermes op een aantal plaatsen in de afgelopen weken omhoog is gedraaid. In Winschoten heb ik tegenwoordig (met dezelfde scanner en antenne op het dak van de auto) op grote delen van de ringweg last van storing. Gisteren bleek ook dat ik in de buurt van Hoogezand-Sappemeer op een flink deel van de A7 langs deze plaats last heb van storing op frequenties tussen 169.9100 en 170.0300 MHz.
En verder:
455.8900 MHz tq 77.0 sterk in de omgeving van Zuidbroek met industrieel gepraat; twee keer gehoord de afgelopen week. Kan van de stikstoffabriek in Zuidbroek afkomstig zijn.
En verder:
455.8900 MHz tq 77.0 sterk in de omgeving van Zuidbroek met industrieel gepraat; twee keer gehoord de afgelopen week. Kan van de stikstoffabriek in Zuidbroek afkomstig zijn.
dinsdag 17 januari 2012
exit bieten en aardappels
Vannacht gescand, opgenomen en geregistreerd. Op de aardappel- en bietengerelateerde frequenties is het aanmerkelijk rustiger dan de afgelopen maanden gebruikelijk was, maar kennelijk zijn er rond zonsopkomst goede condities begonnen waardoor er nogal veel nog nooit gehoorde frequenties tussen zitten:
150.0125 MHz langzaam in hoogte veranderende toon van 1:48 lang; waarschijnlijk een satelliet
150.4625 MHz Schipper transport uit Nieuw Buinen
159.7900 MHz chauffeurs (een Amsterdammer, een Tukker en een Duitser) van een zwaartransport m-m, die een route (kennelijke vanaf Oost Groningen via de A7, A28, A50, A1, A27, A6 naar Almere bespraken).
444.0375 MHz en
449.0375 MHz Duits BOS kanaal 725, waarschijnlijk linkverbinding.
455.7500 MHz tq 136.5, flarden
455.7500 MHz tq 162.2 1 x "waar ben jij"
455.8100 MHz tq 94.8 vrouwenstem "porto 4 hier porto 1 ?provincie?huis, uit" en "please check, vraagteken, over"
455.8300 MHz tq 123.0 enkele opnames "25 ton" , gebruiker is volgens mij Avebe
455.8500 MHz tq 77.0 ver weg, was enkele maanden geleden in gebruik bij een bouwkraan in Assen, nu alleen hoorbaar "camerawerk"
455.8700 MHz tq 131.8 industrieel gepraat, waarschijnlijk uit Delfzijl
455.8900 MHz tq 123.0 's nachts een paar keer gehoord, deze frequentie komt uit (de omgeving van) het Emmtec terrein in Emmen;
455.8900 MHz DCS 047 kraanaanwijzingen, nooit eerder gehoord
455.9100 MHz een 5tvo en een opmerking met tq 106.0:"1-11 is opgelost en uit"
455.9300 MHz tq 69.3 veel gepraat van DSM in Schoonebeek, lang niet gehoord
455.9700 MHz DCS 172 een paar flarden NL
456.2100 MHz tq 173.8 Noordelijk procesindustrieel gepraat; 's nachts te horen maar ook na zonsopgang, zie verder 466.2100 MHz
456.3500 MHz Duits gepraat, eerder (ook toen zonder tq) opgenomen, toen voornamelijk maritiem gepraat.
457.2300 MHz paar korte doorgangen opgenomen, Duits
457.2900 MHz Duitse taxi, ver weg
457.3100 MHz ook Duitse taxi
457.3300 MHz tq 151.4 NL (Twentse) vrouwenstemmen, zorggerelateerd, waarschijnlijk Meulenbelt in Almelo (zie 29-30 september 2011)
457.3300 MHz zonder tq: datariedels
457.3700 MHz tq 94.8 paar flarden, 1 x "zeg het maar"
458.4100 MHz tq 229.1 Duits gepraat; eerder gehoord in de omgeving Schoonebeek; nu weer procesindustrieel gepraat (Freigabe, Ventil,
458.4100 MHz tq 203.5 ver weg Duits gepraat.
458.4700 MHz tq 123.0 ver weg NL gepraat, lijkt Noordhollands, er staat een leverancier te wachten vanaf 8:00 uur.
458.5100 MHz technisch gepraat, zal wel UMCG TD zijn
458.5900 MHz tq 203.5 één onhoorbare opname
464.9875 MHz tweemaal de dataratel die in Drachten (zie eerdere berichten) in de omgeving van de watertoren wordt uitgezonden
465.7500 MHz veel gepraat tussen 6:00 en 9:00, b.v. met zuidelijk accent "Meldkamer...zou je naar de keurzaal rechts kunnen gaan die moet open voor een vergadering". Maar ook Amerikaans gepraat "stairwell, smoke in room, smells like welding".
465.7700 MHz soms met DCS 754 Duits gepraat, gezien de DCS waarschijnlijk Meyer Werft
465.8900 MHz een paar flarden, ver weg, eenmaal met tq 97.4
466.0300 MHz POCSAG uitzendingen, mij niet bekend of deze op deze frequentie worden uitgezonden of dat dit storing is.
466.2100 MHz tq 173.8 Noordelijk procesindustrieel gepraat, ik zou zeggen wat meer Drents dan Gronings (heftruck, BPU, klep onder tank, pomp, tank openzetten, enzovoort). Vanwege het feit dat er de draaggolf steeds vrij lang aanhoudt nadat de spraak is gestopt, is dit een relais en is 456.2100 de onderband.
466.3100 MHz met tq 233.6 Duits gepraat, spoorgebonden (mit der Lok einmal umlaufen, wunderbar, übergabe)
466.3100 MHz DCS 754 ook Duits gepraat, zal gezien de DCS wel Meyer Werft zijn
467.2300 MHz tq 151.4 industrieel gepraat (flocculant, condensaattank in de oostgang, zuivering), geen Noordnederlands gepraat.
467.3300 MHz tq 203.5 industrieel gepraat uit Emmen (Henk heeft problemen met de computer en krijgt het er niet in).
467.3300 MHz DCS 023 nachtelijk Twents vrouwengepraat, waarschijnlijk Meulenbelt in Almelo
467.3500 MHz tq 123.0 industrieel gepraat, volgens mij Norit/Purit in Klazienaveen
467.3700 MHz tq 67.0 industrie in het uiterste oosten van het havengebied in Delfzijl
467.3700 MHz tq 131.8 zoals eerder geconcludeerd en nu ook kloppend qua accent: elektriciteitscentrale in Nijmegen
467.3900 MHz tq 162.2 Duits, lijkt ook weer een taxibedrijf
468.4300 MHz aspecifiek Gr/Dr gepraat, gebruiker bekend.
468.5900 MHz Noordelijk gepraat, zeer Gronings: Harry, bist al deur de Oosterstoat heen kommen? Dit is de gemeente Eemsmond, hier in Blijham zelden zo goed gehoord.
469.4500 MHz tq 100.0 opname zonder spraak, ik hou het op stadswachten in Assen (zie eerder).
469.4500 MHz tq 241.8 's nachts een paar lange, zwaar gestoorde opnames maar wel met tq. Vrouwenstemmen te horen en typisch roger-riedeltje.
469.4900 MHz DCS 155 een enkele opname (08:25) met onhoorbaar woord.
469.5100 MHz rond 03:00 een lange, duidelijke uitzending met de tekst "Frans, je portofoon blijft hangen" en een paar onverstaanbare uitzendingen.
469.5500 MHz drie uitzendingen die of onverstaanbaar of aspecifiek zijn.
469.5700 MHz tq 229.1 ook in de auto ten noorden van Winschoten gehoord
469.5700 MHz tq 118.8 onervaren gesprekken tussen twee personen
469.5700 MHz tq 85.4 en 88.5 beide ook eenmaal gehoord
469.8500 MHz Duits gepraat
469.9500 MHz Duits gepraat, ik meen iets over een "Schleuse" te horen
469.9700 MHz Duits gepraat, ik meen "MSL" te horen
150.0125 MHz langzaam in hoogte veranderende toon van 1:48 lang; waarschijnlijk een satelliet
150.4625 MHz Schipper transport uit Nieuw Buinen
159.7900 MHz chauffeurs (een Amsterdammer, een Tukker en een Duitser) van een zwaartransport m-m, die een route (kennelijke vanaf Oost Groningen via de A7, A28, A50, A1, A27, A6 naar Almere bespraken).
444.0375 MHz en
449.0375 MHz Duits BOS kanaal 725, waarschijnlijk linkverbinding.
455.7500 MHz tq 136.5, flarden
455.7500 MHz tq 162.2 1 x "waar ben jij"
455.8100 MHz tq 94.8 vrouwenstem "porto 4 hier porto 1 ?provincie?huis, uit" en "please check, vraagteken, over"
455.8300 MHz tq 123.0 enkele opnames "25 ton" , gebruiker is volgens mij Avebe
455.8500 MHz tq 77.0 ver weg, was enkele maanden geleden in gebruik bij een bouwkraan in Assen, nu alleen hoorbaar "camerawerk"
455.8700 MHz tq 131.8 industrieel gepraat, waarschijnlijk uit Delfzijl
455.8900 MHz tq 123.0 's nachts een paar keer gehoord, deze frequentie komt uit (de omgeving van) het Emmtec terrein in Emmen;
455.8900 MHz DCS 047 kraanaanwijzingen, nooit eerder gehoord
455.9100 MHz een 5tvo en een opmerking met tq 106.0:"1-11 is opgelost en uit"
455.9300 MHz tq 69.3 veel gepraat van DSM in Schoonebeek, lang niet gehoord
455.9700 MHz DCS 172 een paar flarden NL
456.2100 MHz tq 173.8 Noordelijk procesindustrieel gepraat; 's nachts te horen maar ook na zonsopgang, zie verder 466.2100 MHz
456.3500 MHz Duits gepraat, eerder (ook toen zonder tq) opgenomen, toen voornamelijk maritiem gepraat.
457.2300 MHz paar korte doorgangen opgenomen, Duits
457.2900 MHz Duitse taxi, ver weg
457.3100 MHz ook Duitse taxi
457.3300 MHz tq 151.4 NL (Twentse) vrouwenstemmen, zorggerelateerd, waarschijnlijk Meulenbelt in Almelo (zie 29-30 september 2011)
457.3300 MHz zonder tq: datariedels
457.3700 MHz tq 94.8 paar flarden, 1 x "zeg het maar"
458.4100 MHz tq 229.1 Duits gepraat; eerder gehoord in de omgeving Schoonebeek; nu weer procesindustrieel gepraat (Freigabe, Ventil,
458.4100 MHz tq 203.5 ver weg Duits gepraat.
458.4700 MHz tq 123.0 ver weg NL gepraat, lijkt Noordhollands, er staat een leverancier te wachten vanaf 8:00 uur.
458.5100 MHz technisch gepraat, zal wel UMCG TD zijn
458.5900 MHz tq 203.5 één onhoorbare opname
464.9875 MHz tweemaal de dataratel die in Drachten (zie eerdere berichten) in de omgeving van de watertoren wordt uitgezonden
465.7500 MHz veel gepraat tussen 6:00 en 9:00, b.v. met zuidelijk accent "Meldkamer...zou je naar de keurzaal rechts kunnen gaan die moet open voor een vergadering". Maar ook Amerikaans gepraat "stairwell, smoke in room, smells like welding".
465.7700 MHz soms met DCS 754 Duits gepraat, gezien de DCS waarschijnlijk Meyer Werft
465.8900 MHz een paar flarden, ver weg, eenmaal met tq 97.4
466.0300 MHz POCSAG uitzendingen, mij niet bekend of deze op deze frequentie worden uitgezonden of dat dit storing is.
466.2100 MHz tq 173.8 Noordelijk procesindustrieel gepraat, ik zou zeggen wat meer Drents dan Gronings (heftruck, BPU, klep onder tank, pomp, tank openzetten, enzovoort). Vanwege het feit dat er de draaggolf steeds vrij lang aanhoudt nadat de spraak is gestopt, is dit een relais en is 456.2100 de onderband.
466.3100 MHz met tq 233.6 Duits gepraat, spoorgebonden (mit der Lok einmal umlaufen, wunderbar, übergabe)
466.3100 MHz DCS 754 ook Duits gepraat, zal gezien de DCS wel Meyer Werft zijn
467.2300 MHz tq 151.4 industrieel gepraat (flocculant, condensaattank in de oostgang, zuivering), geen Noordnederlands gepraat.
467.3300 MHz tq 203.5 industrieel gepraat uit Emmen (Henk heeft problemen met de computer en krijgt het er niet in).
467.3300 MHz DCS 023 nachtelijk Twents vrouwengepraat, waarschijnlijk Meulenbelt in Almelo
467.3500 MHz tq 123.0 industrieel gepraat, volgens mij Norit/Purit in Klazienaveen
467.3700 MHz tq 67.0 industrie in het uiterste oosten van het havengebied in Delfzijl
467.3700 MHz tq 131.8 zoals eerder geconcludeerd en nu ook kloppend qua accent: elektriciteitscentrale in Nijmegen
467.3900 MHz tq 162.2 Duits, lijkt ook weer een taxibedrijf
468.4300 MHz aspecifiek Gr/Dr gepraat, gebruiker bekend.
468.5900 MHz Noordelijk gepraat, zeer Gronings: Harry, bist al deur de Oosterstoat heen kommen? Dit is de gemeente Eemsmond, hier in Blijham zelden zo goed gehoord.
469.4500 MHz tq 100.0 opname zonder spraak, ik hou het op stadswachten in Assen (zie eerder).
469.4500 MHz tq 241.8 's nachts een paar lange, zwaar gestoorde opnames maar wel met tq. Vrouwenstemmen te horen en typisch roger-riedeltje.
469.4900 MHz DCS 155 een enkele opname (08:25) met onhoorbaar woord.
469.5100 MHz rond 03:00 een lange, duidelijke uitzending met de tekst "Frans, je portofoon blijft hangen" en een paar onverstaanbare uitzendingen.
469.5500 MHz drie uitzendingen die of onverstaanbaar of aspecifiek zijn.
469.5700 MHz tq 229.1 ook in de auto ten noorden van Winschoten gehoord
469.5700 MHz tq 118.8 onervaren gesprekken tussen twee personen
469.5700 MHz tq 85.4 en 88.5 beide ook eenmaal gehoord
469.8500 MHz Duits gepraat
469.9500 MHz Duits gepraat, ik meen iets over een "Schleuse" te horen
469.9700 MHz Duits gepraat, ik meen "MSL" te horen
maandag 16 januari 2012
eventjes iets betere condities
Rond zonsondergang even wat betere condities. Ik kon de volgende MPT-1327 controllers even trunkviewen:
421.4625 MHz heeft ID 05A9
422.4250 MHz heeft ID 2F19
422.5750 MHz heeft ID 2F21
421.4625 MHz heeft ID 05A9
422.4250 MHz heeft ID 2F19
422.5750 MHz heeft ID 2F21
vrijdag 13 januari 2012
13 januari
De frequenties:
464.8875 MHz tq 88.5
464.9000 MHz tq 103.5
464.9250 MHz tq 203.5
worden gebruikt bij Noorderslag / Eurosonic in Groningen.
Verder uit het 469 MHz bandje:
469.4500 MHz tq 100.0 Stichting veiligheidszorg Drenthe (stadswachten in Assen); dit heb ik althans begin 2010 gehoord, nu weer hetzelfde soort gepraat. 469.4500 MHz tq 179.9 gebruiken ze in Emmen.
469.4900 MHz gepraat over parkeergarage
469.5700 MHz tq 229.1 industrieel gepraat over koelwater, motor uitlopen, verloopje 1/2" e.d.
464.8875 MHz tq 88.5
464.9000 MHz tq 103.5
464.9250 MHz tq 203.5
worden gebruikt bij Noorderslag / Eurosonic in Groningen.
Verder uit het 469 MHz bandje:
469.4500 MHz tq 100.0 Stichting veiligheidszorg Drenthe (stadswachten in Assen); dit heb ik althans begin 2010 gehoord, nu weer hetzelfde soort gepraat. 469.4500 MHz tq 179.9 gebruiken ze in Emmen.
469.4900 MHz gepraat over parkeergarage
469.5700 MHz tq 229.1 industrieel gepraat over koelwater, motor uitlopen, verloopje 1/2" e.d.
woensdag 11 januari 2012
week 1 en 2
Ik heb het bandje 469.4500 - 469.9900 MHz maar een mee laten lopen en de volgende bekende frequenties ontvangen:
469.4700 MHz tq 131.8 aardgasbuffer Zuidwending
469.5300 MHz tq 162.2 Nedmag
Op 469.5300 MHz kwam deze week de mededeling dat ze even naar kanaal 2 gingen, waarna het gesprek doorging op 455.8900 MHz tq 141.3 (lang niet meer gehoord).
De volgende is voor mij nieuw:
469.4900 MHz tq niet gezien
Verder vandaag in de auto in de gemeente Bellingwedde en aangrenzende gebieden het volgende ontvangen:
466.3100 MHz tq 79.7 Duitse monteurs van windmolens; even later werd er vanwege storing overgeschakeld op kanaal 5, en ging het gesprek door op 466.3100 MHz tq 91.5
468.6100 MHz is Beens transport uit Stadskanaal (aardappels), ook contact met kraan van ander bedrijf, maar deze heeft een mobilofoon van Beens aan boord.
466.3100 MHz DCS 754 is ongetwijfeld Meyer werft in Papenburg (waar gisteren een nieuw schip naar buiten is gegaan)
466.1900 MHz zonder tq maritiem gepraat, sterk in de buurt van Papenburg, eveneens ongetwijfeld Meyer werft. Gebruik leek een beetje sleepboot-sleepboot.
's avonds gehoord, ver weg; gesprekken waren moeilijk te horen maar het leken mensen die een evenement organiseerden (bedrijvencontactdagen o.i.d.)
464.8875 MHz tq 88.5
464.9000 MHz tq 103.5
464.9250 MHz tq 203.5
469.4700 MHz tq 131.8 aardgasbuffer Zuidwending
469.5300 MHz tq 162.2 Nedmag
Op 469.5300 MHz kwam deze week de mededeling dat ze even naar kanaal 2 gingen, waarna het gesprek doorging op 455.8900 MHz tq 141.3 (lang niet meer gehoord).
De volgende is voor mij nieuw:
469.4900 MHz tq niet gezien
Verder vandaag in de auto in de gemeente Bellingwedde en aangrenzende gebieden het volgende ontvangen:
466.3100 MHz tq 79.7 Duitse monteurs van windmolens; even later werd er vanwege storing overgeschakeld op kanaal 5, en ging het gesprek door op 466.3100 MHz tq 91.5
468.6100 MHz is Beens transport uit Stadskanaal (aardappels), ook contact met kraan van ander bedrijf, maar deze heeft een mobilofoon van Beens aan boord.
466.3100 MHz DCS 754 is ongetwijfeld Meyer werft in Papenburg (waar gisteren een nieuw schip naar buiten is gegaan)
466.1900 MHz zonder tq maritiem gepraat, sterk in de buurt van Papenburg, eveneens ongetwijfeld Meyer werft. Gebruik leek een beetje sleepboot-sleepboot.
's avonds gehoord, ver weg; gesprekken waren moeilijk te horen maar het leken mensen die een evenement organiseerden (bedrijvencontactdagen o.i.d.)
464.8875 MHz tq 88.5
464.9000 MHz tq 103.5
464.9250 MHz tq 203.5
zaterdag 7 januari 2012
464.9250 tq 146.2
Op dit moment (za middag) enige zeer Groningse gesprekken met volle sterkte op 464.9250 MHz tq 146.2
Frequentie + tq eerder gehoord i.v.m. avondvierdaagse in Stadskanaal.
Frequentie + tq eerder gehoord i.v.m. avondvierdaagse in Stadskanaal.
dinsdag 3 januari 2012
150.4125 MHz en Henk Wind
Ik heb al eerder aanwijzingen in deze richting gehad, maar vandaag in de auto ingevoegd achter een bieten- wagen waarvan ik in de gauwigheid dacht te zien dat deze Henk Wind kleuren had. Even later seinde een tegemoetkomende vrachtauto met Henk Wind opschriften, waarna direct een gesprek volgde op 150.4125 MHz waarbij de sterkte van de ene gebruiker snel van vol naar matig afzakte, en de ander op volle sterkte bleef.
Nu stond voor mij als een paal boven water dat Gebr. Wever uit Musselkanaal (ook bietentransporteur) deze frequentie gebruikte en ik dacht dat in het verleden ook echt bevestigd gezien te hebben. Maar het bovenstaande is voor mij toch bevestiging dat deze frequentie nu door het bietentransport van Henk Wind gebruikt wordt.
Verder:
455.9300 MHz tq 74.4; gebruiker is Nedmag, Kisuma of hieraan gelieerd in Veendam. Volgens mij ooit gehoord dat dit kanaal 4 is; het gebruik is in ieder geval stukken minder dan 455.8100 MHz tq 74.4
149.6875 MHz taxi uit Delfzijl
Nu stond voor mij als een paal boven water dat Gebr. Wever uit Musselkanaal (ook bietentransporteur) deze frequentie gebruikte en ik dacht dat in het verleden ook echt bevestigd gezien te hebben. Maar het bovenstaande is voor mij toch bevestiging dat deze frequentie nu door het bietentransport van Henk Wind gebruikt wordt.
Verder:
455.9300 MHz tq 74.4; gebruiker is Nedmag, Kisuma of hieraan gelieerd in Veendam. Volgens mij ooit gehoord dat dit kanaal 4 is; het gebruik is in ieder geval stukken minder dan 455.8100 MHz tq 74.4
149.6875 MHz taxi uit Delfzijl
Abonneren op:
Posts (Atom)