vrijdag 30 september 2011

29 en 30 september

 Het apparaat continu laten scannen en opnemen:

155.7125 MHz agrarisch Gronings gepraat, 30-9 tevens sterk in de buurt van Oude Pekela gehoord
155.8375 MHz agrarisch Gronings gepraat, ze rijden op een bepaald moment bij Vlagtwedde, ook weleens volle sterkte O van Veendam gehoord.
159.0100 MHz tq 233.6 ver weg en eigenlijk onhoorbaar, waarschijnlijk Duits
159.4700 MHz eenmalige opmerking "van de Valtra?"
160.4700 MHz iemand met Fries accent die het eenmalig heeft over het krijgen van de leiding
166.0700 MHz overdag eenmalige onverstaanbare opmerking
166.0900 MHz overdag Gronings gepraat, het enige hoorbare: "6061"
166.1300 MHz waarschijnlijk een agrarische maatschap uit Borgercompagnie
166.3500 MHz eerste dag allen zeer ver weg: "die baan op/af", tweede dag Gronings gepraat, niet duidelijk branchegericht
170.0700 MHz tq 71.9 rond 11:16: "dragers ben'n d'r in elk geval al"
444.0375 MHz Duitse BOS frequentie
449.0375 MHz Duitse BOS frequentie
455.7700 MHz DCS 114 en DCS 754 beide gelogd, DCS 114 's avonds laat en DCS 754 overdag, beide Duits. Tq 250.3 tot nu toe vaak aanwezig, nu opeens niet gehoord.
455.8700 MHz tq 131.8 Nederlands industrieel gepraat, ver weg, "filter 1 overzetten naar de 6"
455.9700 MHz DCS 172, 's nachts ver weg Noordelijk NL gepraat.
457.2300 MHz taxi uit Oldenburg (D), gezien opmerking over Bürgerfelde
457.3300 MHz zonder tq: af en toe (vaker vermeld hier) een soort korte MPT1327 riedels
457.3300 MHz tq 151.4 gesprekken als van een inrichting (even bij xxxx kieken) met Twents accent, ook eerder gehoord
458.4700 MHz tq 127.3 Duits, ver weg, iets van "stop..lassen", rond 23:30
458.5500 MHz agrarisch Gronings gepraat
458.6100 MHz tq 127.3 deels met deels zonder deze tq gelogd. Met tq 127.3 zijn Duitsers die zeeeer plat praten (verschil tussen NL en D nauwelijks te horen). Zonder de tq zou een verdwaalde Fries kunnen zijn, ver weg.
458.6500 MHz tussen 22:43 en 24:00 5 x een 5tvo of een stuk daarvan opgenomen, verder niets.
465.7700 MHz DCS 754 ver weg, Duits
466.0300 MHz tq 167.9 korte flard midden in de nach, tevens 
466.3900 MHz midden in de nacht 1 x "jaha"
467.3300 MHz DCS 023 hetzelfde Overijsselse inrichtingsgepraat als 457.3300 met tq 151.4
N.B. op deze site wordt vermeld dat 467.3300 + onderband -10 MHz beide met DCS 023 door het Meulenbelt in Almelo wordt gebruikt en gezien het accent dat ik hoor lijkt dat raak. Toch log ik de onderband alleen met tq 151.4 en nooit met DCS en ik begrijp ook niet dat zenders in de onderband afstanden rond 85 km afleggen...
467.3300 MHz tq 203.5 iets wat met Emmtec in Emmen te maken heeft, DB Schenker kwam tussen 21:06 en 21:33, en veel meer chemisch/industrieel gepraat

467.3300 MHz tq 250.3 's nachts taxi uit Duitsland, op grond van "Metzer Strasse" mogelijk in Bremen
467.3500 MHz tq 123.0 Purit / Norit Klazienaveen; industrieel Drents gepraat dat ik vaker 's nachts hoor, men heeft het over bunkers waar 45 ton inzit, bigbags. Edit 12-10: ik was alweer vergeten dat ik deze frequentie + tq met volle sterkte in Klazienaveen gehoord heb, het ligt voor de hand dat de gebruiker Purit / Norit in Klazienaveen is.
467.3700 MHz tq 131.8 industrieel gepraat 's nachts, over regeneratie van straat 10 met loog. Deze site noemt de elektriciteitscentrale van Electrabel in Nijmegen als gebruiker en dat lijkt mij raak, te meer daar ik iemand hoor praten met hetzelfde accent als een vroegere zakenrelatie die daar vandaan kwam.
468.4100 MHz een paar flarden, vaker te horen, Gronings agrarisch gepraat
468.4500 MHz agrarisch gepraat hier uit de omgeving, het eten wordt naar de kleilaan gebracht
468.6700 MHz UMCG Groningen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten