aparte pagina's

donderdag 14 januari 2016

14 januari: containers van Veendam naar de Eemshaven

468.3900 MHz gepraat van Groningen Railport. Er worden af en toe (zo ook gisteravond) via Onnen per spoor containers van de firma Bauer aangevoerd die volgens bronnen vervuilde grond uit de Kesslergrube in Grenzach-Wyhlen in het uiterste zuidwesten van Duitsland:




De containers worden op vrachtauto's van Theo Pouw geladen en verlaten Veendam weer via de N33 in noordelijke richting, en houden deze noordelijke richting aan bij knooppunt Zuidbroek.




455.9700 MHz DCS172 zal dus ook wel met dit verhaal te maken te hebben. Waarom deze treinen dan niet naar de Eemshaven rijden of waarom de containers niet per binnenvaart gaan is me verder ook een raadsel.

455.9300 MHz tq 74.4 Nedmag, freq + tq hoor je weinig. Of het bereik is veel kleiner dan 455.8100 MHz tq 74.4

Edit: Theo Pouw heeft netjes om toestemming gevraagd en die ook gekregen. Het gaat dus om 50.000 ton, goed voor 2000 containers. Met iets van 50 containers per trein worden dat toch weer 40 treinen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten